sannevanmerrienboer.reismee.nl

Hagrid en Canberra

Na wat dagen samen rondgehangen te hebben in Sydney, besloten we om samen een auto te kopen. Het was een heel gedoe om een auto te vinden, te registreren en nog meer saaie dingen waar ik jullie allemaal niet mee lastig wil vallen maar wat ik wel wil vertellen is dat de aankoop van een auto een ontzettend goeie investering is! Het heeft ons trouwens ongeveer een week gekost om dit allemaal te regelen. De auto die we gekocht hebben is een Holden Commodore uit 1995. Hij is wit en zijn naam is Hagrid, hij is nog in goede conditie, hij is echt de beste en ik hou van deze auto.

Hij is zeker beter dan mijn Ford Fiësta thuis. Nadat we alles geregeld hadden en we nog een dagje op Manly Beach zijn gebleven, zijn we uiteindelijk vertrokken uit Sydney. De eerste bestemming was The Blue Mountains, waar we een paar dagen zijn gebleven om de auto te organiseren met alle spullen die we gekocht hadden. We moesten o.a. het matras voor achterin de auto passend maken (er moest een stuk tussen uit). Maar ook wilden we het kamperen uittesten en met name het rijden oefenen want dat is heel anders dan in Nederland. Mitchell heeft zijn rijbewijs nog niet dus ik moet alles rijden. We kampeerden op een free campground, wat we altijd doen behalve in steden, want daar zijn er geen dus gaan we naar een betaalde camping toe. Op deze plekken slapen we in de auto, want het is een stationwagon en we hebben dus een matras achterin waar we redelijk comfortabel op liggen. We hebben allemaal campingspullen gekocht zoals onder andere bestek, een kooksetje, tafel en stoelen, servies en pannen waar we elke avond zelf ons eten mee koken. Op de kampeerplekken is meestal niet meer dan een toilet en een picknicktafel, dus we hebben ook altijd een voorraad water bij ons.

Ik heb Mitchell alle mooie stukjes van de Blue Mountains laten zien en na 3 dagen hebben we onze reis voortgezet. De volgende bestemming was Canberra (de hoofdstad van Australië) waar we het parlementsgebouw en de Royal Mint hebben bezocht en waar we hebben gezien hoe Australische Dollars gemaakt wordt.

Daarna zijn we teruggereden naar de kust, naar Jervis bay. Een van de witste stranden van Australië. Na Jervis Bay zijn we langs de kust doorgereden naar Melbourne en onderweg zijn we vaak op mooie plekjes gestopt.

Vlak voor Melbourne zijn we naar Phillips Island geweest waar we een mooie hike hebben gemaakt en de pinguïn parade hebben gezien. Hier konden we zien hoe de pinguïns na zonsondergang terug naar huis komen na een dag op vis jagen en ze liepen allemaal in een polonaise over het strand. Ik vond het heel leuk om te zien. De dag na de penguin parade zijn we doorgereden naar Melbourne, waar we eindelijk een keer op een betaalde camping sliepen en dat betekende dus een warme douche en een zwembad! Wat een luxe na al die free campsites met stink-wc’s. In het volgende blog vertel ik jullie alles over Melbourne!

Franky P

Mooie verhalen ! Handig die Hagrid, ook straks met de family, als Merrienmobiel. Geniet ervan !

Karin

Klinkt fijn Sanne. Goed dat er veel gratis mogelijkheden zijn om te overnachten. Kun je het nog een tijdje uithouden op je budget ;)