sannevanmerrienboer.reismee.nl

Melbourne & The Great Ocean Road

De camping was vlak bij de stad, we hoefden maar ongeveer een uurtje met de tram te reizen. We zijn 3 dagen Melbourne in geweest en we hebben een beetje de toeristische dingen bekeken zoals: de Art Gallery, de Queen Victortia Market, Flinders Station en Hosier Lane. Hosier Lane is een straat vol met mooie graffiti kunstwerken. Maar we hebben ook gewoon rond gelopen door de stad als ontdekkingsreizigers. Het aantal hipsters in deze stad is bizar hoog en er is altijd wel wat te bekijken op straat (straatartiesten). Het was heel leuk om deze stad beter te leren kennen. Maar na drie dagen hadden wij het wel gezien en daarom gingen we weer verder. De volgende bestemming was the Great Ocean Road, en dat was een hele belevenis. We zijn vanuit Melbourne naar het begin van de Great Ocean Road gereden en we hebben daar gekampeerd. De volgende dag zijn we naar een informatiecentrum geweest en hebben we uitgezocht welke leuken plekken we allemaal wilden bezoeken langs de Great Ocean Road. Diezelfde dag hebben we al een vuurtoren en een historische plek met informatie over de bouw van de Great Ocean Road bezocht en een heel stuk gereden. In de late middag hebben we een gratis camperplek gezocht die wat verder landinwaarts lag. De volgende dag hebben we doorgebracht met een leuk Australisch stel die ook op de camping stonden. Met dit stel deden we badminton wedstrijden maar helaas konden Mitchell en ik net niet winnen van ze maar toen ik een wedstrijd tegen Mitchell deed won ik natuurlijk dik (Mitchell hier: dit is niet helemaal waar). We zijn twee nachten op die camping gebleven want het was echt een mooie omgeving.

De dag daarna hebben we twee wandelingen gemaakt, echt zo geweldig mooi. We hebben een paar mooie watervallen gezien en het was weer zo’n mooie omgeving. Later die dag zijn we terug gereden naar de Great Ocean Road en hebben we nog een stuk van de Road gereden. En opnieuw zijn we een beetje landinwaarts gereden voor een free campsite. De volgende ochtend zijn we erg vroeg terug gereden naar de weg en de hele dag hebben we langs het water gereden. Af en toe zijn we gestopt voor mooie uitzichten of andere leuke dingen. Een van die dingen was een wandeling om koala’s te spotten (wat ik dan ook zeker gedaan heb). En deze gekke Hollander is ook zeker niet hoog in een boom geklommen om een koala van wat dichterbij te kunnen bekijken. Dit was de eerste koala die ik ooit heb gezien en hij was geweldig. Ik kon tot op een meter afstand van het beestje komen en hij trok zich niks van me aan en bleef gewoon rustig zijn blaadjes eten. Ondanks het af en toe stoppen hebben we deze dag zeker heel wat kilometertjes gereden. De volgende dag waren we dus al bij the Twelve Apostles in Port Cambell National Park. Wat is dit een bijzondere omgeving! Ik kon bijna niet beseffen dat ik daar echt was. Het was net of ik een schilderij in gestapt was, zo ontzetend mooi. Ik heb er echt geen woorden voor. Maar niet alleen De Twaalf Apostelen, in de omgeving zijn nog meer van die magische pekken te vinden en we hebben alles bekeken. Het een nog mooier dan het ander. Helaas was dat de laaste dag van de Great Ocean Road.

Alles wat ik langs deze weg heb gezien vond ik geweldig maar wat ik het leukste vond was toch echt wel het geweldige uitzicht wat je altijd had langs deze weg. In mijn volgende blog vertel ik jullie over mijn avonturen in Adelaide.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active