sannevanmerrienboer.reismee.nl

Blue Mountains

Hoi Nederland,

Ik ben nou al 11 dagen in Australie. Sorry dat ik al zo lang niks op mijn blog heb gezet, maar dat komt doordat ik geen wifi heb. Ik hoop dat ik dit zo snel mogelijk op mijn blog kan zetten, maar ik weet niet wanneer ik weer op internet kan. Maar ik wil jullie wel op de hoogte houden, dus ga ik jullie alles proberen te vertellen. Toen ik aankwam in Sydney op 20 november 2015 had Sydney een van de warmste dagen in tijden. Dus ik ging van een lekker cool vliegtuig naar een ontzettend drukke stad met een temperatuur van ongeveer 28 graden Celsius. Ik kwam daar in de ochtend aan en nadat ik door al die ontzettend zwaar bewaakte douane heen was, werd ik samen met de mensen van mijn groepsvlucht opgehaald en naar ons hostel gebracht. Hier realiseerde ik me voor het eerst dat mijn backpack veel te zwaar is en dat ik veel te veel onzin bij me heb. Eenmaal in het hostel aangekomen konden we onze spullen op onze kamer droppen en even snel iets anders aan doen. De lange broek was niet echt meer nodig ...

Cool
Toen gingen we naar het kantoortje, dat ons gaat helpen met werk zoeken en nog veel meer, zoals het installeren van mijn Australische simkaart. Daarna gingen we naar de bank om mijn Australische pinpas op te halen. Niet echt een interessante dag dus. s ‘Avonds was er een feestje in de kelder van het hostel, waar we met alle mensen van de groepsvlucht een cocktailtje gingen drinken. De dag daarna heb ik met een groepje een ontzettend lange wandeling gemaakt van het Wake-up hostel naar het Opera House en de Harbour Bridge en andere mooie plekken in Sydney. 's Avonds hebben we het vuurwerk bekeken en nog ff bij de Starbucks gezeten voor een lekker bakje thee. De volgende dag heb ik met hetzelfde groepje een hele dag op Bondi Beach gelegen. Het was helaas niet super goed weer, dus we konden niet zwemmen maar we konden wel naar alle surfers kijken. Er waren helaas geen sexy lifeguards
Innocent
, maar het was heerlijk om ff een dagje uit te ruste van de vlucht en naar muziek te luisteren. De volgende dag had ik een introductie op het kantoortje van Travel Active en moest ik nog ff naar de bank. Dus niks cools gedaan die dag, behalve een avondwandeling gemaakt door Sydney. Dat was heel mooi, want het Opera House was mooi verlicht. Maar die avond moest ik wel naar een ander hostel, want waar ik sliep was vol en ik had niet meer nachten geboekt. Dus ik moest naar het Maze-backpakers hostel, wat ontzettend stonk en het bed kraakte als een malle. Mijn eerste slechte ervaring in een hostel en vast niet de laatste
Yell
. De volgende ochtend moest ik opstaan om 6:30 uur, omdat ik een excursie had door de Blue Mountains. Op de excursie hebben we kangoeroes gezien, een wandeling gemaakt, mooie uitzichtpunten bezocht, een stukje van de route gelopen die Charles Darwin gelopen heeft, Didgeridoo leren spelen en kaketoes uit onze handen laten eten. Aan het einde van de dag werd je eigenlijk terug gebracht naar Sydney, maar ik had gevraagd of ik samen met een andere jongen van onze groep afgezet kon worden in een hostel in Katoomba. Dit is een dorp in de Blue Mountains, waar ik in totaal 3 nachten het doorgebracht en super leuke mensen heb ontmoet. Toen we daar aankwamen werden we meteen gevraagd om mee te gaan naar het park om te slacklinen en andere leuke dingen te doen. De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt van 5 uur en heb ik ontzettende mooie dingen gezien. De tweede dag in Katoomba ben ik naar een waterval gelopen wat ongeveer 1 uur kostte en heb daar de hele dag een beetje gezwommen en naar muziek geluisterd. De wandelingen heb ik samen met Robert gemaakt, een jongen die ook deel uitmaakte van de groep waarmee we vertrokken in Nederland. De dag daarna was mijn eerste dag dat ik heb geklommen met de mensen van het "Flying Fox hostel". Maar ik heb toen niet alleen geklommen, ik heb ook gezwommen en van een klif gesprongen van ongeveer 10 meter hoog om vervolgens in het water te belanden om verder te gaan met zwemmen. De vierde dag in Katoomba werden Robert en ik opgehaald door zijn zus (die in Brisbane woont). Zij was aan het kamperen met een groep vrienden van haar. Met deze geweldige groep mensen kampeer ik nou al een week in de Blue Mountains en we klimmen elke dag. Het is een gratis camping en het enige wat er is, is een tafel. Dus het is super basic, maar dat maakt niks uit want het is hier heerlijk. Heerlijk weer overdag en ‘s nachts een beetje koud, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik in een hangmat slaap ... buiten. We wassen en douchen in een beekje en we filteren ons drinkwater zelf. Ik blijf hier waarschijnlijk nog een week, want dit is heerlijk.

Groetjes van Sanne.

Reacties

Reacties

Linda

Ha weiffie,
Wat gaaf allemaal he! klinkt allemaal erg leuk en ook spannend, de groep is wel oké he. Hier alles saai dus geniet maar lekker! dikke knuf van Bob en mij! xx

Glitterclub

Heel tof Sanne! Echt geniet ervan, je maakt mooie herinneringen. Je hebt het vast te druk om aan ons te denken maar we missen je bij on kerstdiner vanavond. ??
(We zijn wel jaloers)

Glitterclub

De uitroeptekens waren wen hartjes

Sofia

Jeetje, stoere meid, wat maak jij een hoop mee????een echte avonturier. Heel veel plezier ????gr Remco en Sofia

meta

ah super tof!! nog veel plezier xx

Luc

Super omdat allemaal te volgen Sanne. Het lijkt me een heerlijke tijd. Geniet ervan en ik hoop dat je ons af en toe een beetje bijschrijft. Het blijft een beetje weird dat je aan de andere kant van de wereld zit. Toch anders dan aan de andere kant van Alexanderpolder zullen we maar zeggen. Onze gedachten en gesprekken gaan vaak in jou richting. Dikke hug, and keep rocking! X L

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active