sannevanmerrienboer.reismee.nl

Adelaide

Na de Great Ocean Road zijn we doorgereden naar Adelaide. Waar we voor de verandering weer eens op een betaalde camping stonden. De eerste dag in Adelaide zijn Mitchell en ik in de ochtend de stad in gegaan met de bus vanaf de camping en toen zijn we gelijk naar een informatiecentrum gegaan. Hier kwamen we er achter dat je gratis fietsen kon huren en dat hebben we dus gedaan.

We zijn eerst even door een grote winkelstraat gelopen en daarna hebben we de gratis fietsen gehuurd. Het was echt heerlijk om weer eens op een fiets te zitten. Allen een beetje jammer dat het verplicht is om helmen te dragen in Australië als je fietst. Nog iets geks is dat het hier heel normaal is om op de snelweg te fietsen. Een beetje apart maar het geeft wel een enorme kick, dus dat was best grappig. Toen we de fietsjes eenmaal hadden gehuurd, zijn we van toeristisch plekje naar toeristisch plekje gereden en zo hebben we de hele stad verkend. Er is een hele lange straat in Adelaide met allemaal oude gebouwen, deze straat heet King William steet. Hier stond onder andere een universiteit die erg mooi was en ook de Town Hall, maar het allermooiste plekje was de openbare biblioteek die heel oud en echt heel mooi was.

Daarna zijn we naar het andere eind van de stad gefietst om gewoon een beetje sight seeing te doen en toen kwamen we er 20 minuten voordat we de fietsen moesten inleveren achter dat we de fietsen aan de andere kant van de stad moesten inleveren en dus moesten we heel hard terug fietsen. Het was erg grappig om te zien hoe mensen naar ons keken omdat zo nog nooit zulke professionals hadden zien fietsen op een oma fiets. Uiteindelijk hebben we de hele stad doorgefietst in vijftien minuten. In mijn volgende blog vertel ik hoe het ons verging in the Outback van Australië.